Kehittämispalvelu pk-yrityksen markkinoinnin ja asiakkuushallinnan tehostamiseen
Markkinointi ja asiakkuudet asiantuntijapalvelun avulla yrityksen liiketoiminta kehittyy entistä kilpailukykyisemmäksi markkinointistrategiaa ja asiakkuudenhallintaa kehittämällä:
1. Markkinoinnin strateginen suunnittelu
- mitä markkinoinnilla on tarkoitus saavuttaa ja miten?
- millaisia työkaluja, kanavia ja toimenpiteitä tavoitteiden saavuttamiseen tarvitaan?
- miltä lyhyen aikavälin käytännön tavoitteen ”road map” teemoineen ja aikatauluineen näyttää?
- miten markkinointi ja myynti luovat yhdessä markkinoinnin sisällön?
2. Asiakkuudenhallinta osanana markkinointistrategiaa
- mitkä ovat yrityksen markkinointi-, myynti- ja palveluprosessit?
- Myyntiprosessin tuki sekä myyntiaktiviteettien suunnittelu, toteutus, seuranta ja arviointi
- miten asiakastietoa ja -käyttäytymistä analysoidaan?
- Asiakasrekisteri, yhteystiedot, asiakkaiden segmentointi
- Markkinointikampanjoiden hallinta, tavoitteet ja tuloksellisuuden seuranta
- miten asiakkaiden kanssa viestitään?
- Markkinointikampanjoiden suunnittelu ja toteutus, sähköpostikampanjat ja niiden toteutus
- Asiakaskyselyt
- Ihminen to Ihminen -kommunikointi
3.Viestintä- ja markkinointikanavat
- Mihin tarkoitukseen ja miten käytetään TV:tä, radiota, printtimainontaa, Internetiä, Sosiaalista mediaa tai sähköpostia?
4.Markkinointiosaamisen kehittäminen
- miten hoidetaan hinnoittelu, tuotteistaminen, jakelutiet, toimintaprosessit, markkinoinnin organisointi?
5.Kustannustehokas markkinointi
- miten suunnitellut markkinointitoimenpiteet toteutetaan kustannustehokkaasti?
Tyypillisesti yritykselle tehdään ensin 1-2 päivän Analyysi-palvelu, jolla kartoitetaan yrityksen tilanne ja kehittämisen suuntaviivat. Tämän jälkeen valitaan yrityksen tilanteeseen sopiva Konsultointipalvelu, joka voi kestoltaan olla 2-7 päivää. Maksimissaan palveluita on mahdollisuus hyödyntää 15 päivää 3 vuoden aikana.