Olemme julkaisseet sivuillamme www.sinisenmerenstrategia.fi yli 25 vuoden kokemukseemme perustuvia lähestymistapoja suositun Sinisen meren strategian oppien soveltamiseen yrityksen liiketoiminnan suunnittelussa.

Konseptin perusideana on luoda yritykselle sininen meri, jossa kustannukset sekä asiakkaan kokema arvo ovat edullisessa tasapainotilassa eikä tärkein kilpailutekijä ole hinta. Yrityksen olisikin syytä pohtia nykyisiä toimintatapojaan esimerkiksi seuraavien kysymysten avulla:

  1. Ovatko toimialasi yritysten tarjonta ja toimintatapa likipitäen samaa kuin oman yrityksesi?
  2. Onko keskeinen kilpailutekijä hinta, kun neuvottelet asiakkaasi kanssa?
  3. Ovatko uudet avaukset yrityksesi tuotteissa, palveluissa ja toimintatavassa olleet olemattomia viime vuosina?
  4. Ovatko muutokset yrityksesi tarjonnassa olleet samoja kuin kilpailijoillasi?
  5. Tuntuuko, että strategiatyö nykyisellä tavallanne ei tuota mitään uutta?

heidi-sandstrom-435813-unsplash

Tavoitteenamme on näiden konseptiemme avulla yhdessä yrityksesi avainhenkilöiden kanssa löytää yrityksesi oma ”sininen meri”, jossa oleellinen muutos entiseen on tarjonnan ainutlaatuisuus ja erottautuminen kilpailijoista. Niiden avulla parannat mahdollisuuksianne pärjätä alati kiristyvässä kilpailussa.

Sinisen meren strategia -konsepti sisältää joukon työkaluja ja menetelmiä, joiden avulla yritys voi kriittisesti tarkastella omaa nykyistä toimintaansa ja luoda itselleen oman sinisen meren tarjontansa – tai ainakin huomioida joitain elementtejä sen filosofiasta.

Olemme konseptoineet eri käyttötarkoituksiin ja yrityksen tilanteisiin kolme helposti lähestyttävää kokonaisuutta:

Sininen Herätys™
Sininen Askel™
Sininen Sukellus™

Tutustu niihin ennen kuin kilpailijasi tekee sen: sinisenmerenstrategia.fi.Voit myös lähettää viestiä jari.valtonen@industria.fi niin mietitään yhdessä teille sopiva etenemistapa.